تفاوت‌های یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری

تفاوت‌های یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری


یادگیری زبان به صورت آنلاین موضوع جدیدی نیست اما این در حالی است که بسیاری از افراد تا به حال آن را تجربه نکرده‌اند. دلیل این امر نیز آن است که بسیاری از ما به روش‌های سنتی و حضوری آموزش دیده‌ایم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، یادگیری آنلاین بسیار فراگیر شده است. حتی دانشگاه‌های معروفی مثل هاروارد، یل و استنفورد با استفاده از سیستم آنلاین، کلاس‌های خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

با این حال تفاوت‌های اساسی میان یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری وجود دارد. هیچ کدام از این دو روش نسبت به یکدیگر برتری قطعی ندارند و افراد باید با توجه به شرایط خود یک روش یادگیری را انتخاب کنند. به عنوان مثال اگر فردی هستید که برای یادگیری مهارت‌ها به تعامل با هم‌کلاسی‌های خود نیاز دارید، کلاس‌های حضوری برای شما مناسب‌تر هستند اما اگر فردی هستید که مشغله کاری بسیاری دارید و زمان کافی برای رفت و آمد به کلاس زبان ندارید، یادگیری آنلاین گزینه بهتری برای شما است.

در این مقاله به تفاوت‌های کلاس آنلاین و حضوری پرداخته‌ایم. امیدواریم در این جهت به شما کمک کرده باشیم و با خواندن این مقاله تصمیم درستی برای شروع یا ادامه یادگیری خود بگیرید.

 

تفاوت‌های اساسی یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری
تفاوت‌های اساسی یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری

 

۱. شرایط انتخاب مدرس با توجه به نیاز زبانی فردی

یکی از تفاوت‌های اساسی یادگیری زبان به صورت آنلاین و حضوری، انعطاف‌پذیری است. هنگامی که یادگیری به صورت حضوری اتفاق می‌افتد، می‌بایست از یک مدرس راهنمایی بگیرید. عدم امکان تغییر اساتید و کنار آمدن با یک متد آموزشی اشتباه، از نکات منفی این نوع آموزش محسوب می‌شود.

اما در یادگیری آنلاین، تنها به یک استاد محدود نیستید و حق انتخاب بیشتری خواهید داشت و تغییر از یکی به دیگری آسان‌تر می‌شود، زیرا لزوماً تعهدی نسبت به یکدیگر ندارید. در یادگیری آنلاین، امکان بررسی و بازنگری مشخصات اساتید مانند رتبه، سوابق تحصیلی و کاری آن‌ها در پروفایل‌هایشان را خواهید داشت و می‌توانید در مورد مدرس خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

۲. صرفه‌جویی در زمان

صرفه‌‌جویی در زمان پارامتر مهم دیگری است که می‌بایست به آن توجه کنید، زیرا تفاوت بسیاری میان زمان صرف شده در کلاس‌های حضوری و آنلاین وجود دارد. افراد به طور متوسط، زمان زیادی را صرف رفت و آمدهای روزانه خود می‌کنند. رفت و آمد به کلاس‌های حضوری زبان نیز زمان زیادی را تلف می‌کند، مگر آنکه مدرس شما و یا آموزشگاه زبانتان نزدیک به محل زندگی و یا در مسیر رفت و آمد روزانه شما باشند. از این رو، بهترین مزیت کلاس‌های آنلاین زبان، صرف‌جویی در زمان است.

 

۳. هزینه

مدیریت درست بودجه و دارایی پولی، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود. هزینه کلاس‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری به مراتب کم‌تر است.

 

۴. تنوع ملاقات با افراد متفاوت

یادگیری زبان یک فعالیت اجتماعی محسوب می‌شود. یادگیری آنلاین به شما این فرصت را می‌دهد که با افراد مختلف در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده و با فرهنگ‌های گوناگون آشنا شوید.

 

۵ .ارتباط

مزایای یادگیری حضوری ارتباط عمیق و مستقیم بین زبان‌آموز و مدرس یا زبان‌آموز و سایر هم‌کلاسی‌ها است. در کلاس‌های آنلاین این امکان وجود ندارد.

 

یادگیری زبان به صورت حضوری یا آنلاین
یادگیری زبان به صورت حضوری یا آنلاین

 

۶. توجه انحصاری

در کلاس‌های حضوری گروهی، توجه مدرس بین ۵ تا ۱۰ نفر تقسیم می‌شود. اگر زبان‌آموز مستعد یادگیری هستید و معمولا در یادگیری به کسی وابسته نیستید، این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند.

البته در صورتی که کلاس‌های حضوری به صورت خصوصی و تک نفره باشد، این مورد تفاوتی ایجاد نمی‌کند و مزیتی نسبت به کلاس حضوری ندارد.

 

۷. زبان مادری

از آنجایی که هدف اصلی بسیاری از زبان‌آموزان از یادگیری زبان، ایجاد ارتباط با افراد بومی است، در کلاس‌های آنلاین به راحتی می‌توان با انتخاب مدرس مناسب، زبان موردنظر را آموخت. در کلاس‌های حضوری پیدا کردن مدرس بومی در زبان مد نظر شما به مراتب سخت‌تر است.

 

۸. بازخورد سریع

دریافت بازخورد فوری یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سریع مهارت‌ها است. در یادگیری گروهی، بازخورد سریع به منظور تصحیح ایرادهای زبانی، کمی دشوارتر به نظر می‌رسد. در این کلاس‌ها سرعت پیشرفت شما با سرعت ضعیف‌ترین هم‌کلاسیتان یکسان خواهد بود اما این حالت در کلاس‌های خصوصی و آنلاین وجود ندارد.

 

۹ .استفاده از تکنولوژی

تکنولوژی در کنار مزایایی که دارد گاهی ممکن است افراد را به سختی بیاندازد. برای مثال وقتی مدرس کلاس آنلاین شما با اختلال در اینترنت همراه باشد ممکن است کلاس شما بدون اطلاع به تعویق بیافتد و یا آن روز برگزار نشود.

از طرفی تکنولوژی این امکان را به شما می‌دهد که کلاس خود را ضبط کرده تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید و از این طریق می‌تواند تجربه یادگیری شما را تسهیل کند.

 

۱۰. محیط آشنا

یادگیری زبان در محیطی آشنا مانند خانه، کافی‌شاپ و محل‌کار می‌تواند در عین مزیتی که ایجاد می‌کند، برای شما مشکل‌ساز نیز باشد. اگر شما فردی هستید که تحت فشار یا در محیط‌های اجتماعی شکوفا می‌شوید، یادگیری یک زبان در یک محیط ناآشنا با افراد جدید برای شما هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد.

اما اگر تازه شروع به یادگیری یک زبان کرده‌اید و یادگیری در یک محیط آشنا به شما کمک می‌کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید، می‌توانید از مزیت یادگیری آنلاین در خانه استفاده کنید.

 

اگر قصد دارید یادگیری زبان را با کیفیت بالا و به طور جدی شروع کنید، بهترین پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین آکادمی نوبل می‌باشد.  با کمک اساتید مجرب و حرفه‌ای نوبل می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید و در مسیر درست قرار بگیرید.

 

جهت ثبت درخواست مشاوره و تعیین سطح رایگان در آکادمی زبان نوبل کلیک کنید