معروف‌ترین جشن‌ها و سنت‌های کشور آلمان

معروف‌ترین جشن‌ها و سنت‌های کشور آلمان


آلمانی‌ها فستیوال‌ها و جشن‌های فراوانی دارند، از همین رو گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را به سوی کشور خود جذب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از معروف‌ترین جشن‌ها و سنت‌های کشور آلمان بپردازیم.

 

جشن اکتبر

کشور آلمان به فستیوال دو هفته‌ای خود به نام جشن اکتبر، روزی که مردم بسیاری را از سراسر جهان راهی مونیخ می‌کند، معروف است. این جشن که به فستیوال ویزن نیز معروف است، جزو معروف‌ترین جشن‌ها و سنت‌های کشور آلمان محسوب می‌شود.

 

مشهورترین جشن در کشور آلمان
مشهورترین جشن در کشور آلمان

 

فستیوال شلتوت (فستیوال روز اول مدرسه)

این فستیوال از قرن ۱۹ جشن گرفته می‌شود. شلتوت یک بسته پلاستیکی و یا کاغذی مخروطی شکل است که در روز اول مدرسه یا بعد از مهد کودک، برای کاهش استرس به کلاس اولی‌ها هدیه داده می‌شود. این جعبه مخروطی با هدایای کوچکی مثل آبنبات، لباس و خرس عروسکی پر شده است.

 

آتش بازی شب سال نو

بدیهی است که آتش بازی، سنت دیرینه شب سال نو در همه کشورها است‌. اما در آلمان، مردم این شب را خیلی باشکوه جشن می‌گیرند. در این شب، هر کسی با هر سنی به آتش بازی در نقاط مختلف شهر مشغول می‌شود. این آتش بازی بعد از نیمه شب به اوج خود می‌رسد. البته در این شب هیچ خطری کسی را تهدید نمی‌کند.

 

جشن گرفتن در شب مناسبت

در کشور آلمان، تولدها خیلی باشکوه جشن گرفته می‌شوند. این سنت یک روز قبل از تولد فرد اتفاق می‌افتد. آلمانی‌ها معتقدند که تولد هر فرد از نیمه شب تولد او شروع می‌شود. فرد متولد در آن ساعت شب با دوستانش دور هم جمع می‌شوند و تولد را جشن می‌گیرند.

 

معروف‌ترین جشن‌ها در آلمان
معروف‌ترین جشن‌ها در آلمان

 

کارناوال

وقتی صحبت از کارناوال می‌شود، همه یاد شهر ریو ‌یا ونیس می‌افتند، این در حالی است که کارناوال در شهر آلمان نیز سنتی بسیار غنی است. فصل کارناوال‌ها از اوایل نوامبر شروع شده و در “دوشنبه رز” که عموما در فوریه یا اوایل مارس واقع می‌شود، به اوج خود می‌رسد. با وجود اینکه کارناوال در بسیاری از مناطق آلمان جشن گرفته می‌شود ولی سه شهر کلن، مونیخ و دوسلدروف، این مراسم را بسیار باشکوه برگزار می‌کنند.

 

رقص ماه می

در آخرین شب ماه آوریل، میلیون‌ها نفر با رقص به استقبال ماه می می‌روند. این رسم از سنت جادوگر شب نشئت می‌گیرد. شبی که طی آن از روح شیطانی رها شده و فرا رسیدن بهار جشن گرفته می‌شود. امروزه، بسیاری از افراد این مراسم را با آتش بازی و پایکوبی در پارک‌ها برگزار می‌کنند. در روز اول ماه می نیز به مناسبت روز کارگر در آلمان ، جشن باشکوهی برگزار می‌شود.

 

روز ممنوعیت رقص

در برخی روزهای تعطیل، رقصیدن در کشور آلمان ممنوع است. این ممنوعیت به تعطیلات مذهبی دین مسیحیت مانند “جمعه خوب” و یا روزهای ملی ازجمله “روز یادبود” که برای بزرگداشت افرادی که طی درگیری‌های مسلحانه و مبارزه با ظلم کشته شدند اختصاص یافته است، مربوط می‌شود. بدیهی است که این ممنوعیت رقص، در مکان‌های عمومی است و با رقصیدن در منازل منافاتی ندارد.

 

آیا قصد دارید یادگیری زبان آلمانی را به طور جدی شروع کنید؟ بهترین پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین آکادمی نوبل می‌باشد.  با کمک اساتید مجرب و حرفه‌ای نوبل می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید و در مسیر درست قرار بگیرید.

 

جهت ثبت درخواست مشاوره و تعیین سطح رایگان در آکادمی زبان نوبل کلیک کنید