معرفی پنج اپلیکیشن‌ یادگیری زبان بوسیله فلش‌کارت

معرفی پنج اپلیکیشن‌ یادگیری زبان بوسیله فلش‌کارت


آیا تا به حال از فلش‌کارت استفاده کرده‌اید؟ اکثر افراد از این کارت‌ها استفاده کرده‌اند یا حداقل آن‌ها را در دست دوستان و آشنایان خود دیده‌اند. فلش‌کارت‌ها مجموعه‌ای از کارت‌های حاوی اطلاعات مهمی همچون لغات و اعداد هستند که این اطلاعات ممکن است در یک طرف و یا دو طرف کارت نوشته شده باشند.

احتمالا تصور می‌کنید که استفاده از فلش‌کارت، روشی قدیمی است که کارایی خود را از دست داده است ولی با وجود روش‌های مطالعاتی مختلف، یادگیری با فلش‌کارت هنوز هم ترجیح داده می‌شود و روشی بسیار موثر در فرایند یادگیری زبان است. امروزه فلش‌کارت‌ها تغییر کرده و در مقایسه با گذشته بهبود یافته‌اند. نکته جذاب در مورد فلش‌کارت‌های جدید، دسترسی ساده به آن‌ها در تلفن‌های همراه بواسطه اپلیکیشن‌ها است. اپلیکیشن‌های یادگیری زبان بوسیله فلش‌کارت، بهترین دوست زبان‌آموزان به شمار می‌آیند، زیرا همواره در دسترس آن‌ها هستند.

پنج اپلیکیشن یادگیری زبان

 

استفاده از اپلیکیشن‌های فلش‌کارت، یک مکمل عالی در هر برنامه زبان‌آموزی به شمار می‌آیند
استفاده از اپلیکیشن‌های فلش‌کارت، یک مکمل عالی در هر برنامه زبان‌آموزی به شمار می‌آیند

 

چرا از این اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین کارهایی که اپلیکیشن‌های فلش‌کارت انجام می‌دهند، ساده‌سازی یادگیری است. همان کاری که فلش‌کارت‌های کاغذی انجام می‌دادند و با ارائه نکات مهم در مجموعه‌ای از کاغذهای کوچک و مرتب، در یادگیری دروس مختلف اعم از ریاضی، تاریخ و جغرافیا، به ما کمک می‌کردند. اپلیکیشن‌های زبان نیز همین کار را انجام می‌دهند. آن‌ها به منظور یادگیری سریع از طریق ارائه اطلاعات خلاصه و کوتاهی که براحتی به خاطر سپرده می‌شوند، طراحی شده‌اند.

گسترش دایره لغات بوسیله فلش‌کارت‌ها بسیار سریع اتفاق می‌افتد، زیرا از تکنیک تکرار با فاصله زمانی استفاده می‌شود که طبق آن کلمات یا عبارات در بازه‌های زمانی معینی مرور می‌شوند. از آنجا که لغات در تمامی جنبه‌های یک زبان نقشی کلیدی دارند، استفاده از اپلیکیشن‌های فلش‌کارت، یک مکمل عالی در هر برنامه زبان‌آموزی به شمار می‌آیند. در این مقاله پنج اپلیکیشن فلش‌کارت برای یادگیری لغات را معرفی می‌کنیم.

 

پنج اپلیکیشن فلش‌کارت جذاب برای یادگیری و تقویت واژگان

 

Lingvist

iOS / Android

آیا به دنبال بهبود دایره لغات خود هستید؟ اپلیکیشن Lingvist، روشی ساده است که در یادگیری تعداد بیشتری از کلمات زبان مورد نظرتان، به شما کمک می‌کند. امکانات این اپلیکیشن، واضح و بدون پیچیدگی است و کاربر براحتی می‌تواند از آن استفاده کند. فلش‌کارت‌ها با به کار بردن هر کلمه در یک جمله، به زبان‌آموز چگونگی استفاده از کلمات را آموزش می‌دهند. علاوه بر این، نحوه تلفظ لغات نیز آورده شده تا به طور موثر از آن الگوبرداری کنند.

پیگیری پیشرفت زبان‌آموزان نیز در این اپلیکیشن‌ها ساده‌سازی شده‌اند. نمودارها، حرکت شما از نقطه شروع و پیشرفت به جلو را نشان می‌دهند. آزمون‌های تعیین سطح نیز در تعیین میزان پیشرفتتان کمک می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها اطلاعات محدودی از اشکال مختلف کلمات و دستور زبان را ارائه می‌دهند.

 

اپلیکیشن‌های فلش‌کارت، ابزاری مناسب برای استفاده بهینه از زمانی است که صرف انتظار در ادارات یا صف‌های طولانی خرید می‌کنید
اپلیکیشن‌های فلش‌کارت، ابزاری مناسب برای استفاده بهینه از زمانی است که صرف انتظار در ادارات یا صف‌های طولانی خرید می‌کنید

 

Drops

iOS / Android

اپلیکیشن Drops، سبکی بازی گونه در یادگیری زبان از طریق فلش‌کارت دارد. در این اپلیکیشن، زبان‌های مختلفی وجود دارند. حتی زبان‌هایی که به سختی می‌توان محتوای آموزشی برایشان پیدا کرد، مانند زبان ایسلندی، مائوری، ساموان و ویتنامی.

این اپلیکیشن چیزی بیش از یک فلش‌کارت است. برنامه آموزشی آن از درس‌هایی پنج دقیقه‌ای تشکیل شده‌اند که این کار به عقیده توسعه‌دهندگان، موجب ترغیب کاربران به شروع و استفاده از اپلیکیشن می‌شود زیرا زندگی هر کدام از ما پر از پنج دقیقه‌هایی است که به بطالت گذرانده می‌شوند. پس در این حالت هیچ بهانه‌ای تحت عنوان محدودیت زمان برای یادگیری زبان وجود نخواهد داشت.

برنامه‌ها در این اپلیکیشن، کاملا تصویری هستند. کلمات و عبارات مصور، باعث می‌شوند که در فهم معانی لغات هیچ ابهامی باقی نماند. در این اپلیکیشن نیازی به تایپ کردن وجود ندارد و همه روندها از طریق حرکت انگشت روی صفحه و یا لمس صفحه صورت می‌گیرد. این شکل از یادگیری زبان، روشی بسیار جذاب است.

 

Quizlet

iOS / Android

اپلیکیشن quizlet برای زبان‌آموزان مزایای بسیاری همراه دارد. در این اپلیکیشن، هم می‌توانید از فلش‌کارت‌های موجود استفاده کنید و هم اینکه یک مجموعه فلش‌کارت از موضوعات مورد علاقه خود درست کنید. در هر دو حالت شما در هر زمان امکان دسترسی و استفاده از آن‌ها را دارید. این اپلیکیشن، ابزاری مناسب برای استفاده بهینه از زمانی است که صرف انتظار در ادارات یا صف‌های طولانی خرید می‌کنید.

Quizlet بسیار سرگرم‌کننده است و روند به‌خاطر‌سپاری کلمات در آن شبیه به یک بازی است. این اپلیکیشن نحوه پیشرفت زبان‌آموزان را به آن‌ها نشان می‌دهد که این امر برای برخی از افراد باعث ایجاد تمایل بیشتر و عملکرد بهتر در هر دسته از کارت می‌شود.

گزینه‌های زیادی در استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد. ویژگی‌های صوتی، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا تلفظ صحیح کلمات و عبارات را بیاموزند. ویژگی‌های بازی گونه آن نیز به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد تا مهارت به‌خاطر‌سپاری خود را تست کنند.

فلش‌کارت‌ها در این اپلیکیشن، امکان اشتراک‌گذاری با سایر زبان‌آموزان را نیز دارند. امکان بارگزاری کلمات توسط هر فردی از زبان‌آموزان نیز وجود دارد که به همین خاطر، پتانسیل یادگیری عبارات و اصطلاحات محلی در آن بسیار عالی است.

 

با استفاده از فلش‌کارت‌ها می‌توانید لغات بسیاری را بر اساس نیازهایتان، مرور کنید و یا یاد بگیرید
با استفاده از فلش‌کارت‌ها می‌توانید لغات بسیاری را بر اساس نیازهایتان، مرور کنید و یا یاد بگیرید

 

Tinycards

iOS / Android

اپلیکیشن Tinycards توسط تیم Duolingo که سامانه‌ای معروف و شناخته شده برای آموزش زبان می‌باشد، طراحی و تولید شده است. این اپلیکیشن بسیاری از کلمات خود را از برنامه Duolingo می‌آورد. اگر از Duolingo به عنوان بخشی از برنامه زبانی خود استفاده می‌کنید، Tinycard می‌تواند روش مناسبی برای مرور کلمات آن باشد. اما اگر تا به حال از Duolingo استفاده نکرده‌اید، همچنان می‌توانید با استفاده از فلش‌کارت‌ها، لغات بسیاری را بر اساس نیازهایتان، مرور کنید و یا یاد بگیرید.

در این اپلیکیشن تلفظ‌ها نیز موجودند و کلمات و عبارات نیز به صورت مصور نمایش داده می‌شوند. تمامی واژگان بر اساس موضوع، به چند دسته کارت تقسیم می‌شوند. ابتدا باید یک دسته از کلمات را کامل کنید تا بتوانید به دسته بعدی دسترسی داشته باشید.

 

Cram

iOS / Android

اپلیکیشن فلش‌کارت Cram، ابزاری عالی برای یادگیری کلمات است که امکانات بسیاری برای یادگیری سریع زبان به روشی سرگرم‌کننده دارد. در این اپلیکیشن بسته به نصب آن روی سیستم عامل iOS یا Android، سبک‌های مختلفی از مطالعه وجود دارد.

دسته‌های مختلف کارت‌ها به منظور اجرای تکنیک تکرار با فاصله زمانی، برای کاربر مرور می‌شوند. لغاتی که در آن تسلط پیدا کرده باشید از لیست پاک شده و تنها لغاتی باقی می‌مانند که نیاز به تمرین بیشتری داشته باشند. اخیرا شیوه آموزش با استفاده از گیمیفیکیشن نیز به متدهای یادگیری کلمات در این اپلیکیشن اضافه شده‌اند.

این اپلیکیشن کارت‌های موجود با موضوعات مختلف را به دسته کارت‌های موردعلاقه، دسته‌هایی که توسط کاربر ایجاد شده و یا دسته‌هایی که بیشتر از بقیه مطالعه شده‌اند، تقسیم می‌کند. درنتیجه، استفاده از این اپلیکیشن یکی از بهترین و در عین حال ساده‌ترین روش برای یادگیری لغات می‌باشد.

 

کاربرد فلش‌کارت‌ها تنها محدود به استفاده کودکان نمی‌شود و فرض این امر کاملا اشتباه است. اپلیکیشن‌های فلش‌کارت یکی از عالی‌ترین روش‌های یادگیری زبان در هر سنی می‌باشند. یادگیری یک زبان جدید با استفاده از فلش‌کارت، روشی بسیار جذاب است. بنابراین، با نصب یک یا دو مورد از این اپلیکیشن‌ها، علاوه بر استفاده بهینه از اوقات فراغت خود برای یادگیری زبان، دایره لغات خود را گسترش دهید و فرایند یادگیری را به یک سرگرمی تبدیل کنید.

 

پنج اپلیکیشن یادگیری زبان