پنج روش فوق‌العاده برای یادگیری زبان آلمانی با موسیقی

پنج روش فوق‌العاده برای یادگیری زبان آلمانی با موسیقی


آیا در حال یادگیری زبان آلمانی هستید؟ یادگیری آلمانی از طریق موسیقی، بهترین روش یادگیری زبان است. در مقاله حاضر، راهکارهای یادگیری زبان آلمانی از طریق موسیقی را بررسی خواهیم کرد.

 

گام نخست: موسیقی خود را انتخاب کنید

اولین قدم برای یادگیری زبان آلمانی از طریق موسیقی، انتخاب موسیقی مورد علاقه‌تان است. اگر خواننده و نوع موسیقی مورد علاقه‌تان را انتخاب نکرده‌اید، می‌توانید برای انتخاب ۵۰ آهنگ برتر به سایت Spotify مراجعه کنید. باید آهنگ ماندگاری را انتخاب کنید که در ذهنتان باقی بماند، به این ترتیب می‌توانید آهنگ را پی‌در‌پی تکرار کنید. از نکات مثبت این روش این است که همزمان که مشغول انجام کاری مثل دوش گرفتن، آشپزی و رانندگی هستید، می‌توانید آهنگ را تکرار کنید.

 

با آهنگ همراه شوید و آن را زمزمه کنید
با آهنگ همراه شوید و آن را زمزمه کنید

 

همخوانی با آهنگ

قبل از اینکه نگران این باشید که مفهوم کلی آهنگ را متوجه شوید، با آهنگ همراه شوید و آن را زمزمه کنید. در هر دو روش، مهارت تلفظ زبان مقصد تقویت می‌شود. علاوه بر این، با شکل کوتاه جملات آشنا خواهید شد و می‌توانید محتوای اصلی آهنگ را درک کنید.

راهکار موثر دیگر این است که متن مکتوب آهنگ را از یوتیوب دانلود کنید و یا در سیستم کارواکی پخش کنید.

 

متن آهنگ

چه تعداد از کلمات آلمانی را در متن موسیقی متوجه می‌شوید؟ معنی چند کلمه را حدس می‌زنید؟ به آهنگ گوش دهید و کلماتی که معانی آن‌ها را نمی‌دانید هایلات کنید. درصورتی که نتوانستید حدس درستی در مورد معانی کلمات داشته باشید، ناامید نشوید. هرچه بیشتر روی موسیقی آلمانی تمرکز کنید، بهتر می‌توانید کلمات را به خاطر بسپارید. این روش، تمرین بهتری نسبت به مکالمه معمولی است.

 

آهنگ را با اعتماد به نفس بالا از روی متن موسیقی بخوانید
آهنگ را با اعتماد به نفس بالا از روی متن موسیقی بخوانید

 

هم‌خوانی و خواندن موسیقی

این تمرین‌ دقیقا مثل تماشای فیلم با زیرنویس است. همزمان که در حال خواندن از روی متن آهنگ هستید، می‌توانید آهنگ را با اعتماد به نفس بخوانید و تکرار کنید. با این روش، می‌توانید روی ساختار کلمات و نحوه تلفظ آن‌ها تسلط پیدا کنید. تمرکز خود را روی کلمات و آهنگ قرار دهید. قبل از اینکه متوجه شوید، به کلمات و ملودی تسلط پیدا می‌کنید.

 

ترجمه

چنانچه راجع به معانی کلمات مطمئن نیستید، ترجمه کنید. می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و یا اینکه آهنگ را با ترجمه زبان مبدا دانلود کنید. علاوه بر این می‌توانید از ترجمه تحت الفظی استفاده کنید. دو نکته در راستای آهنگ‌های ترجمه شده را به خاطر داشته باشید. اول اینکه ممکن است آهنگ انتخابی شما خیلی مناسب نباشد. اگر مطمئن نیستید، به سایت‌های مختلف مراجعه کنید. دوما، آهنگ‌های جدید معمولا ترجمه ندارند. مگر اینکه آهنگ خیلی معروفی باشد. شاید جستجو‌ی آهنگ‌های قدیمی ترجمه بهتری ارائه کند .

یادگیری زبان با موسیقی یکی از کارآمدترین روش‌های یادگیری زبان جدید است. با این روش، علاوه بر تمرین زبان می‌توانید آهنگ زیبایی که تا به حال گوش نداده‌اید را تجربه کنید. بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید و این روش را در لیست روش‌های یادگیری خود قرار دهید.

 

منبع: listenandlearn.org