IELTS indicator چیست؟

IELTS indicator چیست؟


آیلتس ایندیکیتور، جایگزین آیلتس حضوری
آیلتس ایندیکیتور، جایگزین آیلتس حضوری

 

آیلتس ایندیکیتور در بحران کرونا، جایگزین آیلتس حضوری  شد. این آزمون به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. سازمان آیلتس، آزمون آیلتس ایندیکیتور (که یک آزمون زبان انگلیسی آنلاین است) را به علت بحران کرونا و محدودیت‌های متقاضیان برای شرکت در جلسه آزمون حضوری جایگزین کرده است.

آیلتس ایندیکیتور، همانند آزمون آیلتس حضوری، ۴ مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را ارزیابی می‌کند و متقاضیان می توانند از منزل خود، در قرنطینه خانگی در سراسر جهان در این آزمون شرکت کنند. تست اسپینگ این آزمون، به صورت زنده از طریق تماس ویدئویی ممتحن آیلتس، در روز و ساعت مقرر با متقاضی انجام می‌شود.

آیلتس ایندیکیتور از نظر محتوا، زمان‌بندی و بخش‌های مختلف آزمون، کیفیت و دقت، با آیلتس حضوری شباهت کامل دارد و توسط ممتحنین رسمی آیلتس تصحیح می‌شود. به گزارش سازمان آیلتس، این آزمون صرفا جایگزینی برای آیلتس حضوری در شرایط بحران کرونا و به منظور عبور از محدودیت‌های این دوران است.

آیلتس ایندیکیتور فقط برای مناطق خاص در جهان که امکان برگزاری آزمون حضوری وجود ندارد طراحی شده است و فعلا فقط ماژول آکادمیک آن برگزار خواهد شد. در مناطق مذکور قرار است آیلتس ایندیکینور به صورت یک بار در هفته برگزار شود و نحوه ثبت نام و رزرو آزمون به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

علت نام ایندیکیتور به معنای “شاخص” این است که این آزمون می تواند به صورت یک شاخص کلی برای توانمندی‌های زبانی متقاضیان تحصیل در مراکز آموزشی انگلیسی-زبان مورد استفاده قرار گیرد و مورد تایید همه سازمان‌های آموزشی در جهان نیست. پس بسیار اهمیت دارد تا متقاضیان قبل از ثبت‌نام در آزمون، از جزییات و مقبولیت این آزمون توسط دانشگاه مد نظر خود اطمینان حاصل کنند.

امکان رزرو آزمون آیلتس ایندیکیتور از ۲۲ آوریل، یعنی سوم اردیبهشت ماه امکان پذیر خواهد بود.

 

ملزومات شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور:

جایی آرام و مناسب در منزل برای شرکت در آزمون آنلاین

یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر خانگی یا موبایل و یا تبلت

دسترسی به اینترنت با پهنای باند مناسب و پایا

یک هدفون با اسپیکر متصل به دستگاه لپ‌تاپ یا کامپیوتر (برای بخش لیسنینگ)

یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر مجهر به میکروفون و وبکم (برای مصاحبه ویدئویی بخش اسپیکینگ)