روش‌های کاربردی یادگیری زبان در کودکان

روش‌های کاربردی یادگیری زبان در کودکان


بسیاری از والدین، به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا و بسته شدن مدارس، با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها، نقش معلم سرخانه را ایفا می‌کنند. مقالات و نظریه‌های زیادی پیرامون یادگیری زبان در کودکان در منزل ارائه شده است. در مقاله حاضر، برخی منابع آنلاین برای یادگیری زبان در کودکان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

در مطالب قبلی، پیرامون یادگیری زبان توسط بزرگسالان نکات مهمی را مطرح کردیم. اما برای یادگیری زبان توسط کودکان، استراتژی‌های متفاوتی را می‌بایست اتخاذ کرد.

 

یادگیری زبان توسط کودکان
یادگیری زبان توسط کودکان

 

۱.یادگیری از طریق بازی و سرگرمی

ذهنیت بزرگسالان راجع به یادگیری زبان در کودکان و بزرگسالان کاملا متفاوت است. یادگیری در کودکان می‌تواند با بازی و فعالیت‌های خلاقانه همراه باشد.

 

۲.یادگیری با حرکت

دقت کودکان از بزرگسالان کمتر است. بنابراین برای اینکه یادگیری فرآیندی جذاب‌تر و مفرح‌تر برای سنین کودک و نوجوان شود، می‌توانیم از بازی‌های خلاقانه استفاده کنیم.

 

۳.یادگیری از طریق شعر و داستان

کودکان دوست دارند آواز بخوانند و داستان‌های افسانه‌ای گوش دهند. بنابراین گوش دادن به شعر  و داستان‌های کودکانه یکی از بهترین متدهای آموزشی است. این متد آموزشی تاثیر زیادی روی مهارت شنیداری و تلفظ کودکان دارد. علاوه بر این، با این روش کودکان می‌توانند اصطلاحات و ساختارهای زبانی را در متن بدون توجه به گرامر یاد بگیرند.

 

یادگیری کودکان در منزل
یادگیری کودکان در منزل

 

۴.تماشای ویدئوهای آموزش زبان

امروزه محتواهای آموزشی بسیاری در دسترس افراد قرار گرفته‌اند که شرایط یادگیری رایگان را در سراسر دنیا فراهم کرده است. والدین می‌توانند با توجه به سن فرزندان خود محتواهای آموزش انواع زبان را به صورت رایگان از یوتوب تماشا کنند.

 

۵.استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان برای کودکان

اگر به دنبال راهی جدید برای یادگیری زبان توسط کودکانتان هستید می‌توانید براحتی در اپلیکیشن‌های مختلف عضو شوید. این اپلیکیشن‌ها عموما بر روی سیستم اندروید، آی‌اواس و کامپیوتر قابل اجرا هستند. از آنجا که یادگیری تعاملی اثربخشی بیشتری دارد می‌توانید مراحل یادگیری را با بازی و یا شعر‌خوانی، همسو کنید. مهم‌ترین بخش یادگیری در کودکان، ایجاد انگیزه است.