آمادگی در آزمون تافل در آکادمی نوبل

آمادگی در آزمون تافل در آکادمی نوبل


آزمون تافل تقریبا همیشه تجربه‌ای پراسترس بوده است. شما در این آزمون باید نمره خاصی بگیرید و برای آن هزینه قابل توجهی پرداخت کنید. ماه‌ها برای آمادگی در آن زمان بگذارید. از طرفی مراکز برگزاری آزمون، ممکن است پر سروصدا و شلوغ بوده و یا حتی شما شب قبل از آزمون، خوب نخوابیده باشید. در مورد هیچ کدام از این مشکلات کاری نمی‌توان کرد مگر اینکه از قبل، برای این آزمون خوب آماده شده باشید تا در آن روز استرس کمتری داشته باشید. در اینجا به 5 راهکار موثر برای آمادگی در آزمون تافل اشاره خواهیم کرد:

1) خوب یادداشت برداری کنید. در طول تست تافل، شما فقط یک بار امکان گوش کردن به کلیپ‌های صوتی را دارید. و بعد از آن باید به سوالات پاسخ دهید، صحبت کنید و یا درباره موضوعی که شنیده‌اید، بنویسید. از آنجایی که نمی‌توانید صوت را به عقب برگردانید و دوباره گوش دهید، باید مهارت نت برداری را در خودتان تقویت کنید. این کار را چه به زبان مادری خود و چه به انگلیسی تمرین کنید. بهتر است این کار را با هر دو زبان انجام دهید. هدف شما از یادداشت برداری باید این باشد که این کار را به موقع و بدون رد کردن هیچ قسمتی از صحبت‌های گوینده انجام دهید. انواع کلیپ‌های صوتی را با طول و سطوح پیچیدگی متفاوت امتحان کنید. سپس مجددا به آن گوش کنید و ببینید یادداشت‌های شما تا چه حد دقیق و درست بوده‌اند. به نکات ابتدایی مثل مدل یادداشت برداری و خوانایی دست خط خود دقت کنید. اعتماد به نفس در نت برداری و ثبت به موقع اطلاعات مهم در زمان معین، نه تنها به توانایی شما در آزمون کمک فوق‌العاده‌ای خواهد کرد بلکه برای مطالعات آینده شما نیز مفید خواهد بود.

 

برای آمادگی در آزمون تافل، یادداشت برداری را تمرین کنید.
برای آمادگی در آزمون تافل، یادداشت برداری را تمرین کنید.

 

2) در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید. احتمالا هدف شما در آمادگی برای آزمون تافل، دریافت نمره مشخصی است. در این دوره با شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌توانید متوجه شوید که تا چه اندازه به هدفتان نزدیک شده‌اید. از دیگر مزایای این آزمون‌ها، آشنایی با محیط برگزاری، انواع سوالات و محدودیت‌هایی است که در روز آزمون با آن مواجه خواهید شد.

3) هر روز مطالعه کنید. حتی انگلیسی زبانان نیز دایره لغات خود را با مطالعه، بهبود می‌بخشند. هرچه بیشتر مطالعه کنید، با مفاهیم و واژگان بیشتری برخورد خواهید کرد. با افزایش مدت زمان و تعداد دفعات مطالعه، دامنه موضوعات مورد علاقه خود را در زبان انگلیسی افزایش دهید. شما هیچ وقت نمی‌توانید بدانید که موضوع مطرح شده در آزمون شما چه چیزی خواهد بود. پس بهتر است با موضوعات گسترده ای آشنا باشید.

 

4) فایل‌های صوتی گوش کنید. کانال‌های رادیویی آنلاین زیادی اعم از کمدی و یا اخبار به زبان انگلیسی وجود دارند که گوش دادن به آن‌ها با سرعت طبیعی مکالمات گویندگان، درک مطلب شما را بهبود می‌بخشند. شما همچنین می‌توانید مهارت محاوره خود را با تکرار فایل صوتی و تقلید تلفظات گوینده، تقویت کنید. فهمیدن صوت همواره دشوارتر از ویدئو است. زیرا در فایل صوتی تصویری وجود ندارد به همین علت است که گوش دادن به پادکست برای تقویت مهارت شنیداری مناسب‌تر از تماشای فیلم سینمایی یا تلویزیونی به زبان انگلیسی است.

سخنرانی‌های TED از جمله منابع عالی و رایگان برای آمادگی در بخش شنیداری تافل است. در قدم اول تنها صدای سخنرانی‌ها را گوش داده و یادداشت برداری کنید. و در قدم بعدی، ویدئوی تصویری سخنرانی ها را با زیرنویس تماشا کنید.

5) تایپ کردن را تمرین کنید. در بخش نوشتاری آزمون، شما باید پاسخ‌هایتان را در یک کامپیوتر عمومی با کیبورد QWERTY تایپ کنید. اگر شما تمام وقت آزمون درگیر کیبورد و مشکلات آن باشید، وقتتان را برای نوشتن یک مقاله خوب از دست خواهید داد. این مهارت شاید آسان به نظر آید اما خیلی از شرکت‌کنندگان از آن غافل می‌مانند. بنابراین پیش از موعد آزمون، از مهارت تایپ سریع خود در کیبورد QWERTY به زبان انگلیسی اطمینان حاصل کنید.