پنج فیلم فوق‌العاده برای تقویت زبان آلمانی

پنج فیلم فوق‌العاده برای تقویت زبان آلمانی


آیا در حال یادگیری زبان آلمانی هستید؟ تماشای فیلم، یکی از بهترین روش‌ها برای تمرین زبان آلمانی است که به تقویت و ارتقای تلفظ، لحن غیررسمی و گویش کمک می‌کند. در این مقاله چند فیلم معروف برای تقویت زبان آلمانی را بررسی خواهیم کرد.

 

ویکتوریا، فیلمی ماجراجویانه‌ درباره دختری اسپانیایی است
ویکتوریا، فیلمی ماجراجویانه‌ درباره دختری اسپانیایی است

 

ویکتوریا (Victoria)

ویکتوریا، فیلمی ماجراجویانه‌ به کارگردانی Sebastian Schipper است. این فیلم در تقویت زبان آلمانی بسیار کاربردی است. داستان فیلم درباره Victoria، پیانیست معروف اسپانیایی است که به دنبال ماجراجویی در برلین می‌باشد. او با ماجراهای متفاوتی در این شهر غریب روبرو می‌شود. این فیلم از ساعت ۴ صبح بیرون از یک نایت‌کلاب و رویارویی ویکتوریا با چهار مرد غریبه شروع شده و تا زمانی که آفتاب بر شهر بتابد، زندگی‌اش از این رو به آن رو می‌شود. نکته قابل توجه این است که این فیلم به صورت یک ‌برداشت متوالی فیلم‌برداری شده است. یعنی کل ۱۳۸ دقیقه‌ی فیلم به صورت زمان واقعی و بدون حتی یک کات ضبط شده است. شایان ذکر است که فیلم‌نامه این فیلم از نظر محتوا ‌و دیالوگ کاملا حرفه‌ای است. برای مشاهده تیزر این فیلم کلیک کنید.

 

به یادگیری زبان آلمانی علاقه دارید؟ جهت ثبت مشاوره رایگان در آکادمی زبان نوبل کلیک کنید.

 

ریکویم (Requiem)

کارگردان این فیلم، Hans-Christian Schmid است. ریکویم، داستان دختری است که سرع دارد. نکته جالب توجه این است که کل فیلم با یک دوربین دستی فیلم‌برداری شده است که به فیلم حس مستند می‌دهد. برعکس سایر فیلم‌ها که حس واقعی را روایت می‌کنند، ریکویم بیشتر بر روی سلامت روحی و روانی شخصیت اصلی فیلم مانور می‌دهد. این فیلم جذاب، از همان ابتدا، توجه و همدلی شما را با Michaela، شخصیت اصلی فیلم جلب می‌کند. شاید ابتدای امر، زاویه دوربین دستی، کمی گیج‌کننده به نظر برسد، مخصوصا اگر بخواهید به فیلم به عنوان جنبه آموزشی نگاه کنید، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. برای مشاهده تیزر این فیلم کلیک کنید.

 

 Pina Bausch، طراح حرکات بازیگران در نمایش تئاتر بود که بخشی از فیلم را نیز خودش بازی ‌کرد

Pina Bausch، طراح حرکات بازیگران در نمایش تئاتر بود که بخشی از فیلم را نیز خودش بازی ‌کرد

 

پینا (Pina)

این فیلم قرار بود مستندی راجع به Pina Bausch باشد. Pina، طراح حرکات بازیگران در نمایش تئاتر بود و بخشی از فیلم را نیز خودش بازی ‌کرد، اما متاسفانه در طول فیلم‌برداری فوت کرد. از این رو کارگردان فیلم، Wim Wenders، پروسه فیلم‌برداری را متوقف کرد. این در حالی بود که سایر بازیگران‌ کمپانی رقص، او را به ادامه فیلم‌برداری تشویق می‌کردند. زندگی‌نامه Pina، زندگی رقاصه معروفی است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. بیننده، سراسر فیلم Pina را مثل سایه دنبال می‌کند. برای مشاهده تیزر این فیلم کلیک کنید.

 

زندگی دیگران (Das Leben der Anderen)

این فیلم بهترین فیلم جنایی برای تقویت مکالمه زبان آلمانی است. در این فیلم شخصیت اصلی، Gerd Wiesler برای پلیس مخفی کار می‌کند که جاسوسی نویسنده معروف، Georg Dreyman و معشوقه‌اش، Christa Sieland را به عهده دارد. این کارگاه گمان می‌کند که Dreyman به حزب کمونیست وفادار نیست. بنابراین تصمیم می‌گیرد هر لحظه و سایه به سایه او را تحت نظر قرار دهد. در این فیلم می‌توانید با این کارگاه همزادپنداری کنید. برای مشاهده تیزر این فیلم کلیک کنید.

 

قهوه در برلین یک کمدی تراژدی بر اساس زندگی‌نامه Niko است
قهوه در برلین یک کمدی تراژدی بر اساس زندگی‌نامه Niko است

 

قهوه در برلین (A Coffee in Berlin)

فیلم دیگری که حتما توصیه می‌کنیم آن را تماشا کنید، یک کمدی تراژدی به کارگردانی Jan Ole Gerster بر اساس زندگی‌نامه Niko است که به دنبال پیدا کردن جایگاه خود در دنیا می‌گردد. اگر از زندگی خیلی ناامید شده‌اید، حتما این فیلم را ببینید. علاوه بر این، با تماشای قهوه در برلین می‌توانید کلمات کاربردی آلمانی را بشنوید و یاد بگیرید. برای مشاهده تیزر این فیلم کلیک کنید.

 

آموزشگاه زبان آلمانی تهران, آکادمی زبان نوبل, بهترین کلاس آلمانی در تهران, مکالمه زبان آلمانی غرب تهران, تدریس خصوصی زبان آلمانی تهران, نوبل