چگونه انگلیسی را مانند یک انگلیسی‌زبان صحبت کنیم؟

چگونه انگلیسی را مانند یک انگلیسی‌زبان صحبت کنیم؟


طبیعتا هیچ فردی دوست ندارد زبان انگلیسی را به صورت کتابی صحبت کند. اصطلاحات قدیمی و عبارات بسیار رسمی که عموما در مدارس تدریس شده‌اند با زبانی که در دنیای واقعی و توسط انگلیسی‌زبان‌ها استفاده می‌شود کاملا متفاوت است. هر چند صحبت کردن مثل یک فرد انگلیسی‌زبان، کار چندان ساده‌ای نیست اما روش‌هایی وجود دارد که شما را هر چه بیشتر به این هدف نزدیک می‌کند.

 

با تماشای فیلم‌های انگلیسی‌زبان، با لحن صحبت کردن افراد انگلیسی‌زبان آشنا می‌شوید
با تماشای فیلم‌های انگلیسی‌زبان، با لحن صحبت کردن افراد انگلیسی‌زبان آشنا می‌شوید

 

با دقت بیشتری گوش کنید

سلیس‌ صحبت کردن مستلزم این است که مهارت شنیداری خود را بهبود ببخشید. گوش دادن به فایل‌های صوتی یا افراد انگلیسی‌زبان با لهجه‌های مختلف در این مهم به شما کمک می‌کند و به مرور قادر خواهید شد که مانند آن‌ها صحبت کنید.

با تماشای فیلم‌های انگلیسی‌زبان و یا گوش دادن به کانال‌های رادیویی، علاوه بر یادگیری کلمات جدید، با لحن صحبت کردن افراد انگلیسی زبان نیز آشنا می‌شوید.

 

به کار بردن اصطلاحات هنگام صحبت کردن

اصطلاحات، گروهی از کلمات هستند که با هم استفاده می‌شوند و اگر هر کلمه به صورت جداگانه ترجمه شود، بی‌معنی است اما در کنار هم یک معنی مشخص می‌سازند و به طور قابل توجهی در مکالمات غیررسمی استفاده می‌شوند. با گوش کردن به مکالمات انگلیسی‌زبانان، بی‌شک اصطلاحات بسیاری می‌توان آموخت. به کار بردن عبارات متنوعی مانند “In a blink of an eye” به معنی “خیلی سریع “یا “در یک چشم به هم زدن” یا”It’s a piece of cake”   که به معنی “خیلی آسان” یا “مثل آب خوردن” است، باعث می‌شوند سطح زبانی شما پیشرفته‌تر به نظر برسد و به افراد انگلیسی‌زبان شبیه‌تر شوید.

 

به کار بردن اصطلاحات عامیانه

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به شما کمک کند که بیشتر شبیه به یک فرد انگلیسی‌زبان صحبت کنید، استفاده از اصطلاحات عامیانه یا Slang ها است. این اصطلاحات تحت تاثیر مکان جغرافیایی هستند. برای مثال یک فرد بریتانیایی از واژه Knackered و یک فرد آمریکایی از واژه Tuckered out استفاده می‌کند که هر دو به معنی” خیلی خسته” هستند و استفاده از هر کدام از این چنین عبارات در همان محیط، باعث می‌شوند به انگلیسی‌زبانان شبیه‌تر به نظر آیید.

نکته: این اصطلاحات عموما غیررسمی هستند. پس هنگام استفاده از آن‌ها به شرایط و موقعیت خود دقت کنید.

 

مهم‌ترین روش برای بهبود مهارت گفتاری، صحبت کردن و کمک گرفتن از افراد انگلیسی‌زبان است
مهم‌ترین روش برای بهبود مهارت گفتاری، صحبت کردن و کمک گرفتن از افراد انگلیسی‌زبان است

 

صحبت کردن با افراد انگلیسی‌زبان

مهم‌ترین و سریع‌ترین روش برای بهبود مهارت گفتاری در زبان انگلیسی، صحبت کردن و کمک گرفتن از افراد انگلیسی‌زبان است. این فرصت ممکن است در یک فرودگاه برای شما پیش آید و یا اینکه در یک کلاس آنلاین و با معلمتان این امکان وجود داشته باشد. ممکن است در ابتدا برقراری ارتباط با انگلیسی‌زبانان سخت به نظر آید اما هر چه بیشتر تمرین کنید اعتماد به نفس شما برای این کار افزایش می‌یابد.

 

تلفظ درست و شفاف و سرعت صحبت کردن مناسب

همان قدر که محتوای صحبت شما مهم است، نحوه صحبت کردنتان نیز اهمیت بسیاری دارد. یعنی با تلفظ درست و همین طور سرعت مناسب هنگام مکالمه، می‌توانید منظور خود را بهتر به انگلیسی‌زبانان انتقال دهید و روان‌تر صحبت کنید. یکی از تمرین‌هایی که می‌تواند در این امر بسیار کمک‌کننده باشد، بلند خواندن متون انگلیسی است. اگر به میزان کافی به مکالمات انگلیسی‌زبانان گوش کرده‌اید، حالا باید سعی کنید نحوه صحبت کردن آن‌ها را تقلید کنید. در این حین اجازه دهید تن صدای شما نواسانات لازم را داشته باشد.

 

منبع: ef.com