10 تصمیم متفاوت ولی جذاب در سال جدید

10 تصمیم متفاوت ولی جذاب در سال جدید


در بسیاری از فرهنگ‌ها مردم به مناسبت سال نو با خود عهد می‌بندند که تصمیم‌های خود را عملی کنند. این تصمیمات عموما تکراری و کسالت‌آور هستند. ما در اینجا 10 تصمیم جذاب و غیر متداول را آورده‌ایم تا در سال جدید بتوانیم تصمیماتی ساده ولی خلاق و هیجان‌انگیز بگیریم.

1. در پنج نقطه جذاب در دنیا عکس بگیرید
اگر به سفر علاقه دارید و می‌خواهید از نقاط مختلف جهان دیدن کنید، چرا آن را در لیست تصمیمات خود در سال جدید در نظر نگیرید؟ پس یکی از تصمیمات شما در سال جدید می‌تواند سفر به پنج مکانی باشد که همیشه آرزوی رفتن به آنجا را داشته‌اید. برای این کار تصمیم بگیرید که تا آخر سال از هر کدام از این مکان‌ها عکسی از خود گرفته باشید. سعی کنید در انتخاب این نقاط دیدنی و تفریحی خلاق باشید و سفری خاطره‌انگیز برای خود بسازید.

2. یک ترفند جدید یاد بگیرید
تسلط بر یک مهارت جدید هرچند دم دستی، و انجام آن در جمع‌های دوستانه و خانوادگی، علاوه بر اینکه دیگران را به تمجید شما وا می‌دارد، می‌تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. برای مثال یک مهارت فیزیکی می‌تواند افزایش انعطاف بدنی باشد. همچنین می‌توانید یک چالش ذهنی برای خود ایجاد کنید، مثلا یاد بگیرید که چگونه حروف الفبا را در کمتر از 10 ثانیه از آخر به اول بخوانید.

3. یک رکورد بزنید
اگر می‌خواهید اعتماد به نفستان را تقویت کرده و خود را به چالش بکشید، تصمیم بگیرید که در سال جدید یک رکورد بزنید. هدف شما می‌تواند شکستن رکورد خودتان در تناسب اندام باشد ولی اگر هدفی فراتر از این دارید، می‌توانید با رکوردی جهانی در تناسب اندام رقابت کنید. با رکوردهای متنوع و عجیب و غریبی که امروزه وجود دارند، انتخاب یکی از آن‌ها آنقدرها هم سخت نیست.

4. هر ماه یک دوست جدید پیدا کنید
یک دوست می‌تواند در سلامت شما تاثیر زیادی داشته باشد و هر چه تعداد آن‌ها بیشتر باشد بهتر است. پس چرا یکی از تصمیمات سال جدیدمان پیدا کردن دوستان جدید نباشد؟ برای توسعه روابط اجتماعی خود سعی کنید با تلاشی آگاهانه، هر ماه با فردی جدید دوست شوید. دوست شدن با افراد مختلفی که خلقیات متفاوتی دارند، می‌تواند در وسعت بخشیدن به افق فکری شما، کشف زوایای مختلف شخصیتی و همچنین یافتن راه‌هایی برای هرچه بهتر زندگی کردن، کمک کنند.

5. ارزش قائل شدن برای سلامت بدن
بسیاری از تصمیمات مرسوم در سال جدید حول موضوع سلامت بدن می‌گردد. چه از طریق گرفتن رژیم غذایی و چه رفتن به باشگاه. البته این تصمیم به این معنی نیست که در صورت مضر بودن رژیم برای سلامتی شما تا آخر سال نتوانید آن را تغییر دهید، بلکه به منظور ارزش دادن به سلامتتان است.

6. یادگیری کارهایی که در کودکی از آن‌ها غافل بودید
ممکن است شما در حال حاضر صاحب یک شرکت باشید، قبوض خود را اینترنتی پرداخت کنید و یا با مهارت تمام پارک دوبل کنید. اما آیا دوچرخه سواری بلد هستید و یا می‌توانید روی دستانتان بایستید؟ در تصمیمات امسال خود سعی کنید به کودک درونتان نیز توجه داشته باشید و کاری که هیچ وقت یاد نگرفته‌اید را یاد بگیرید. این کارها می‌توانند دوچرخه سواری یا شنا کردن و یا هر کار دیگری باشد که تا به حال به آن نپرداخته‌اید در حالی که اکثر مردم آن‌ها را یاد گرفته‌اند. سعی کنید این فعالیت‌ها را برای خود جذاب‌تر کنید و از انجام آن‌ها لذت ببرید.

7. هر هفته یک غذای جدید امتحان کنید
بجای حذف یک سری از غذاها به خاطر رژیم جدید خود در سال نو، سعی کنید غذای جدیدی را به رژیمتان اضافه کنید. از آنجا که اکثر ما رژیم غذایی متنوعی نداریم، سعی کنید تمامی مواد مغزی مورد نیاز بدنتان را در رژیم سال جدید قرار دهید. حتما از میوه‌ها و سبزیجاتی مانند لیچی، رومانسکو و میوه اژدها که تا به حال آن‌ها را امتحان نکرده‌اید استفاده کنید.

8. زندگی روتین خود را تغییر دهید
عادت کردن به شیوه‌ای که همیشه و هر روز مطابق آن زندگی می‌کنیم و انجام کارهایی که به طور روتین انجام می‌دهیم کار سختی نیست. در سال جدید به خودتان قول بدهید که هر روز یا هر هفته، کاری را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهید. برای مثال سبک لباس پوشیدنتان را عوض کنید و یا قهوه‌ای متفاوت سفارش دهید. همچنین سعی کنید به بهانه انجام هر کاری به نحو احسن، دلخوشی‌هایتان را به تعویق نیندازید. شما می‌توانید با انجام کارهایی مثل گوش کردن گوشواره‌های الماس خود و یا خوردن شکلات‌های هیجان انگیز همراه با نوشیدنی‌های متنوع، به زندگی روتین خود رنگ و لعاب دهید.

9. نظم دادن به امور مالی
برای اینکه بتوانید سال جدید خود را خوب شروع کنید، تصمیم بگیرید که به امور مالی‌تان نظم دهید. مهمترین هزینه‌ای که باعث کاهش پس‌انداز شما می‌شود احتمالا مربوط به هزینه بنزین ماشین و یا خورد و خوراکتان می‌شود. سعی کنید برای این موارد جایگزین‌هایی مثل استفاده از دوچرخه تا محل کار بجای راندن ماشین و یا کاشتن سبزیجات مورد استفاده خود، پیدا کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود پس‌انداز بیشتری داشته باشید بلکه ممکن است برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش باشد و به سلامتتان نیز کمک کند.

10. هر روز به دیگران کمک کنید
اکثر تصمیمات ما به خودمان متمرکز شده است. مثلا اینکه چطور بتوانیم فردی لاغرتر، سالم تر و ثروتمند‌تر باشیم. هرچند این تصمیمات هیچ مشکلی ندارند اما خوب است هر از گاهی یادآور شویم که افراد دیگری نیز در دنیای اطراف ما زندگی می‌کنند. چرا برای سال آینده تصمیمی نگیریم که به دنیای بیرون از خود نیز توجهی داشته باشیم و به این وسیله بتوانیم دنیای بهتری بسازیم. سعی کنیم در سال جدید هر روز به یک نفر کمک کنیم، حتی اگر این کار به کوچکی یک تعریف باشد و یا به بزرگی نجات جان یک انسان از طریق اهدای خون و یا حمایت مالی یک کودک نیازمند. با این کار علاوه بر ایجاد تغییر در اطراف خود، به طور غیر مستقیم باعث افزایش نشاط و ایجاد حس موفقیت در خودتان نیز خواهید شد.