پنج روش فوق‌العاده برای یادگیری زبان فرانسوی با موسیقی

پنج روش فوق‌العاده برای یادگیری زبان فرانسوی با موسیقی


خیلی از مواقع زبان‌آموزان به دنبال روشی جدید برای تقویت زبان خود می‌گردند اما به نتیجه‌ای نمی‌رسند. یکی از روش‌های عالی برای یادگیری زبان فرانسوی ، گوش دادن به موسیقی است، زیرا این کار نه تنها در تلفظ صحیح کلمات به شما کمک می‌کند، بلکه از این طریق می‌توانید لغات جدیدی را نیز یاد بگیرید.

 

اولین اقدام برای این منظور، کمک گرفتن از سایت‌هایی مانند YouTube است. در این وب‌سایت امکان دسترسی به جدول بهترین آهنگ‌های ماه برای کاربران مهیا شده است. اگر به طور مرتب به یک آهنگ گوش دهید، چه به صورت تفننی و چه به صورت هدفمند، این آهنگ به تدریج در ذهنتان ثبت شده و بعد از مدتی می‌توانید با خواننده هم‌خوانی کنید. از آنجا که این روش در زبان انگلیسی امکان پذیر است پس قطعا در زبان‌های دیگری مانند فرانسوی هم، شدنی است.

 

به یادگیری زبان فرانسوی علاقه دارید؟ جهت ثبت مشاوره رایگان در آکادمی زبان نوبل کلیک کنید.

 

در اپلیکیشن Spotify می‌توانید لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید
در اپلیکیشن Spotify می‌توانید لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید

 

اپلیکیشن دیگری که در این زمینه می‌تواند کمک کند، Spotify است. در این اپلیکیشن می‌توانید لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید. نکته قابل توجه در این اپلیکیشن این است که الگوریتم آن به نحوی است که وقتی آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را شناسایی می‌کند، به طور مرتب (روزانه و هفتگی) آهنگ‌های مشابه را پیشنهاد می‌دهد. در نتیجه هیچ موقع با کمبود محتوا مواجه نخواهید شد. این روش به یادگیری همه‌جانبه شما کمک می‌کند و برای زبان‌آموز به هیچ وجه کسل‌کننده نخواهد بود.

 

روش بعدی، دنبال کردن برنامه Taratata است که از سال 1393 در حال پخش بوده و بهترین‌های موسیقی راک را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر موزیک ویدئو‌های فرانسوی، مصاحبه با موزیسین‌ها و هم‌خوانی‌های برنامه‌ریزی نشده هم پخش می‌کنند. این برنامه برای دوستداران موسیقی راک و کسانی که تمایل دارند از این روش، زبان فرانسه را یاد بگیرند عالی است.

 

یک تمرین عالی برای یادگیری زبان فرانسوی ، تماشای موزیک ویدئوهای زیرنویس‌دار است
یک تمرین عالی برای یادگیری زبان فرانسوی ، تماشای موزیک ویدئوهای زیرنویس‌دار است

 

یک تمرین خیلی خوب دیگر، تماشای موزیک ویدئوهای زیرنویس‌دار است. تنها کاری که باید انجام دهید، نگاه کردن ویدئو و هم‌خوانی کردن با آن است. نکته مهم در این روش این است که دنبال موزیک ویدئوهای محبوب بگردید، زیرا تعداد زیادی فایل زیرنویس برایشان موجود است. پس می‌توانید گزینه‌های مختلفی را امتحان کنید تا به بهترین برسید. اگر هم از وب‌سایت YouTube برای دیدن ویدئوها استفاده کنید، می‌توانید نظرات دیگر افراد را بخوانید که اغلب هم به زبان فرانسوی هستند.

 

و در نهایت می‌توانید متن ترانه‌ها را برای خودتان ترجمه کنید. از آنجا که ترانه‌ها کوتاه هستند، این کار می‌تواند تمرین بسیار خوبی باشد. سپس می‌توانید ترجمه خودتان را با ترجمه های موثق مقایسه کرده تا ارزیابی بهتری از خودتان داشته باشید.

 

در نظر داشته باشید تمرینی که برای فردی دیگر مفید است ممکن است برای شما خیلی کمک‌کننده نباشد. پس سعی کنید خودتان انواع مختلف این روش را تجربه کنید. مطمئنا از این روش برای یادگیری زبان فرانسوی لذت خواهید برد، چرا که یکی از بهترین راهکارها برای زنده نگه داشتن علاقه و حفظ انگیزه در یادگیری می‌باشد.

 

آموزشگاه زبان فرانسه تهران, آموزشگاه زبان شهرک غرب, تدریس خصوصی زبان فرانسه تهران, تدریس زبان غرب تهران, مکالمه زبان فرانسه غرب تهران, معلم خصوصی زبان غرب تهران