چرا مکالمه زبان انگلیسی سخت به نظر می‌رسد؟

چرا مکالمه زبان انگلیسی سخت به نظر می‌رسد؟


در این مقاله سعی بر آن است تا تجربه‌های ناامیدکننده در کلاس‌های مکالمه زبان انگلیسی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

ممکن است در حال حاضر مهارت بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید ولی این بدان معنا نیست که هنگام یادگیری آن، با هیچ چالشی مواجه نشده باشید و یا تا به حال به فکر انصراف از آن نبوده باشید. پارامترهای بسیاری این مسیر را دشوار می‌کند، که البته نباید اجازه دهید شما را دلسرد و ناامید کنند. در نوشته زیر، دلایل اصلی این کشمکش در یادگیری مکالمه زبان و راهکارهای مفید جهت مقابله و تقویت این مهارت را مورد نقد ‌و بررسی قرار می‌دهیم.

 

چرا مکالمه زبان انگلیسی انقدر سخت به نظر می‌رسد؟

 

سیستم آموزشی مدارس به مدرسین این امکان را نمی‌دهند که روی مکالمه زبان تمرکز کنند
سیستم آموزشی مدارس به مدرسین این امکان را نمی‌دهند که روی مکالمه زبان تمرکز کنند

 

  1. سیستم آموزشی مدارس به عنوان اولین عامل خارجی

به طور کلی، سیستم آموزشی در حوزه آموزش زبان در مدارس، خیلی کارآمد و پربازده نمی‌باشد. کلاس‌های پرجمعیت، مقررات آموزشی، آزمون‌های استاندارد و جامع و زمان‌بندی محدود، تمرکز روی مهارت مکالمه را برای بسیاری از مدرسین دشوار کرده است.

بنابراین حتی اگر ساعات طولانی در مدرسه، دوره‌های انگلیسی را گذرانده باشید، باز هم مهارت گفتاری شما نیاز به ارتقای سطح زبانی دارد. هرچند در مورد سابقه زبان‌آموزی خود در این سیستم، کاری از دستمان برنمی‌آید ولی می‌توانیم از حالا به بعد کنترل آینده آموزشی خود را در دست بگیریم.

 

مهارت گفتاری معمولا منوط به تلفیق چند مهارت متفاوت بطور همزمان است
مهارت گفتاری معمولا منوط به تلفیق چند مهارت متفاوت بطور همزمان است

 

  1. ترکیبی از مهارت‌های متعدد

مهارت گفتاری معمولا منوط به تلفیق چند مهارت متفاوت بطور همزمان است. واقعیت امر این است که مکالمه معمولا بین دو نفر صورت می‌گیرد. پس برای برقراری مکالمه، به مهارت شنیداری نیاز داریم تا بتوانیم صحبت‌های فرد دیگر را متوجه شویم. علاوه بر این، لازم است واژگان کافی را بدانیم تا بتوانیم در یک گفتگو پاسخ دهیم. به این منظور باید تلفظ صحیحی نیز داشته باشیم تا دیگران متوجه جملات ما شوند. یکی از روش‌های تمرین این مهارت، صحبت با فردی انگلیسی‌زبان است. این افراد اگر بدانند که شما برای یادگیری و بهبود مهارت گفتاری خود در تلاش هستید، با شما صبورانه برخورد خواهند کرد. سعی کنید قبل از برقراری مکالمه، موضوع بحث را بدانید و اگر موضوع مشخص نیست، تعدادی از عبارات مهم را تمرین کنید.

 

تمرین تلفظ واژگان، اعتماد به نفس را در مکالمه تقویت می‌کند
تمرین تلفظ واژگان، اعتماد به نفس را در مکالمه تقویت می‌کند

 

  1. موضوع تلفظ

بسته به زبانی که صحبت می‌کنیم، ممکن است برخی از تلفظ‌های کلمات انگلیسی برایمان دشوار باشد. دشوارتر از آن این است که گاهی اشتباه در تلفظمان را هم متوجه نمی‌شویم، زیرا گوش ما با آن‌ها آشنا نیست تا بتواند تلفظ درست را از غلط تشخیص دهد. برای غلبه بر این مشکل، بهتر است یک سری از کلماتی که اغلب اشتباه تلفظ می‌شوند (مانند تلفظ “th” ) را تکرار کنید. تمرین تلفظ این گونه واژه‌ها، علاوه بر اینکه اعتماد به نفس را تقویت می‌کند، در سرعت و روان بودن مهارت گفتاری شما نیز موثر است.

 

خود را فردی تصور کنید که براحتی و با اعتماد به نفس بالا به زبان انگلیسی صحبت می‌کند
خود را فردی تصور کنید که براحتی و با اعتماد به نفس بالا به زبان انگلیسی صحبت می‌کند

 

  1. ذهنیت نادرست نسبت به دشواری مهارت گفتاری

ذهنیت‌های متفاوتی نسبت به زبان انگلیسی در ذهن شما نقش بسته است. اگر در مورد یادگیری این زبان ذهنیت منفی دارید، هرگز در این حوزه پیشرفت نخواهید کرد. سعی کنید ذهنیت خود را مثبت کنید. خودتان را فردی تصور کنید که با اعتماد به نفس و سرعت بالا، به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و از بابت این مهارت، فرصت‌های خیلی خوبی برایش فراهم شده است. دست به کار شوید و تصورتان را به واقعیت تبدیل کنید.

حال که با خواندن این مقاله به موانع و مشکلات مهارت گفتاری واقف شدید، می‌توانید براحتی آن‌ها را از سر راه خود بردارید.

 

منبع: mosalingua.com

 

آموزشگاه زبان انگلیسی تهران, آموزشگاه مکالمه زبان شهرک غرب, مکالمه زبان انگلیسی غرب تهران, بهترین آموزشگاه مکالمه زبان تهران