مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه


کشور ترکیه با موقعیت جغرافیایی عالی که از سه طرف با دریا احاطه شده است و همچنین دارا بودن تاریخی غنی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور، روابط خیلی خوبی با کشورهای غربی دارد. علاوه بر این، از سال ۱۹۲۳ جزو کشورهای اقتصاد لیبرالیسم در دنیا شناخته شده است. در ترکیه، مردم از ملیت‌ها و نژادهای مختلف در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند. این کشور در منطقه، جزو کشورهای امنی است که به همین ‌دلیل یکی از گزینه‌های خوب برای ادامه تحصیل بشمار می‌آید. در این کشور، دوره‌ها و دانشگاه‌ها به دو زبان ترکی  و انگلیسی برگزار می‌شوند.

 

کشور ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است
کشور ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است

 

استاندارد بالای تحصیلی

دانشگاه‌های این کشور از استاندارد تحصیلی و رتبه‌بندی بالایی برخوردارند که این امر به علت استفاده از نیروی متخصص و سیلابس آموزشی منسجم است. بنابراین، تحصیل در این کشور می‌تواند سکوی پرتابی برای موفقیت‌های شخصی و حرفه‌ای در آینده باشد.

 

ترکیه دارای دانشگاه‌هایی کاملا مجهز و دانشجو محور است
ترکیه دارای دانشگاه‌هایی کاملا مجهز و دانشجو محور است

 

فضای آموزشی دانشجو-محور و کاملا مجهز

در دانشگاه‌های آزاد ‌و دولتی ترکیه این امکان وجود دارد که دانشجویان در محیطی کاملا حرفه‌ای، آرام و دوستانه مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه‌ها علاوه بر فضای آموزشی و محوطه دانشگاه، به کتابخانه، آزمایشگاه، کلوپ دانشجویی و کارگاه‌های هنری مجهز می‌باشند.

به یادگیری زبان ترکی استانبولی علاقه دارید؟ جهت ثبت مشاوره رایگان در آکادمی زبان نوبل کلیک کنید.

 

فرصت تحصیلی مقرون به صرفه

ترکیه به عنوان کشوری با ویژگی‌های توسعه یافتگی و امنیت بالا در منطقه شناخته می‌شود و بهترین شرایط و فرصت تحصیلی را برای دانشجویان ارائه کرده است. برعکس کشورهای همسایه، ترکیه جوی کاملا اجتماعی دارد که تحصیل با کمترین هزینه را نسبت به اروپا و آمریکا فراهم می‌کند.

 

مردم کشور ترکیه به میهمان‌نوازی معروفند
مردم کشور ترکیه به میهمان‌نوازی معروفند

 

مهمان نوازی و روابط دوستانه در ترکیه

مهمان‌نوازی و‌ فضای دوستانه در کشور ترکیه بسیار معروف است. بنابراین تحصیل در این کشور باعث می‌شود بتوانید با فرهنگ آن‌ها نیز آشنا شوید.

 

محل اقامت مناسب، تغذیه باکیفیت و امکانات عالی وسایل نقلیه

سکونت، تغذیه و وسایل نقلیه راحت یکی از اساسی‌ترین نیازهای دانشجویان است که در سیستم توسعه یافته ترکیه ارائه می‌شود. بسیاری از دانشگا‌ه‌ها خدمات مشاوره ارائه می‌دهند تا دانشجویان هرچه سریع‌تر با زندگی در این کشور سازگار شوند.

دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های مخصوص به خود را دارند که در موقعیت جغرافیایی خوبی در شهر قرار دارند. این خوابگاه‌ها می‌توانند خصوصی و یا دولتی باشند. علاوه بر سکونت در این خوابگاه‌ها، اجاره مسکن گزینه دیگری برای اقامت دانشجویان می‌باشد. پیدا کردن اتاق یا خانه‌های اجاره‌ای اطراف دانشگاه نیز کار چندان سختی نیست.

 

دانشجویان در ترکیه می‌توانند با هزینه کم در مسیرهای شهری تردد کنند
دانشجویان در ترکیه می‌توانند با هزینه کم در مسیرهای شهری تردد کنند

 

نقل و انتقال

سیستم نقل و انتقال شهرهای بزرگ بسیار پیشرفته است. با وجود انواع وسایل حمل و نقل عمومی  مانند مترو، تاکسی و اتوبوس‌های تندرو، دسترسی به مکان‌های مختلف شهر آسان است. دانشجویان می‌توانند از کارت تخفیف استفاده کنند و با هزینه کم در مسیرهای شهری تردد کنند.

 

تغذیه و سلامت

همه دانشگاه‌ها سالن‌های غذاخوری تمیزی دارند که غذاهایی باکیفیت و با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند در سلف دانشگاه، روزانه سه وعده غذا تهیه کنند.